DavidBradshaw

David Bradshaw has worked for Cambridge Assessment English for almost twenty years, initially combining his role as a Speaking Examiner for all levels and as Team Leader for B2 First with his job as an EFL teacher and Head of Modern Languages in a series of bilingual schools. He currently works full time in the Madrid Office of Cambridge English as Senior Assessment Services Manager for Spain and Portugal. He holds a degree in English Language and Literature and a M.Ed. in Applied Linguistics.

PaulBouniol

Paul Bouniol has been teaching EFL/ESL for more than 35 years. He has also held various posts ranging from Director of Studies, International Baccalaureate Coordinator, Applied Linguistics lecturer to Research Associate and Academic Coordinator. Currently he works for PeopleCert/LanguageCert as one of its Academic Consultants.

AlisonBlair

Alison Blair has taught primary children in Galicia, Madrid and Andalusia as well as working at the British Council, on professional development courses for primary English teachers. She has also worked with teachers in many countries. She has co-authored courses with Jane Cadwallader, among them Galaxy (OUP), and most recently Think, Do, Learn (Oxford Educación).

RoslynJFBilly

Roslyn J. Billy, PhD is a Curriculum and Instruction Specialist in ELL. She is also the Director of Understanding Dreams Consulting.

MikeBilbrough

Mike Bilbrough holds a Ph.D. in Language Teaching Methodology from Seville University. He has taught English in schools in Andalusia for twenty-five years. He became interested in gesture for L2 acquisition purposes in the late 1990s and, closely in touch with similar projects in Canada and the Netherlands, has carried out extensive research developing language teaching techniques mostly with primary school children and including CLIL environments.

FaqirMuhammadBilal

 

MaryJaneAmaya

Estudió en las universidades de North Carolina en Chapel Hill y Duke en E.E.U.U. y en la Universidad de Sevilla licenciándose en Filología y Ciencias Políticas y tiene un Masters en filología. Es asesora pedagógica y ha asesorado la implantación del proyecto DELTA que incluye el bilingüismo, el trabajo intensivo del idioma por medio de contenidos y el estudio de la lengua desde la educación infantil en los colegios de ATTENDIS (Andalucía y Extremadura), el proyecto trilingüe en el Colegio Guadalaviar en Valencia y el proyecto de bilingüismo en el Colegio Diocesano en Almería. Ha dado cursos y ponencias de formación para profesores de inglés en CEPs de Andalucía y Melilla, en jornadas organizadas por asociaciones de profesores de inglés en Granada (GRETA), Barcelona (APAC), Vigo (APIGA), Sevilla (TESOL) y en Madrid (TESOL). Participó con la Universidad de Granada en el proyecto europeo Leonardo para la integración en E.I. como parte de un equipo de especialistas de España y en conjunto con varios países europeos y ha colaborado en publicaciones especializadas en la enseñanza de inglés como lengua extranjera. También colabora con editoriales impartiendo conferencias, talleres y cursos de formación para profesores.

AngelaAlvarezCofiñoMartinez

Ángela Álvarez-Cofiño Martínez es Licenciada en Magisterio de Inglés y Doctora en Estudios Ingleses. Ha sido profesora de Alfabetización en el Programa de Educación Bilingüe (MEFP-British Council) en el C.P. Ventanielles (Oviedo) durante los últimos 19 años, así como profesora en la Facultad de Idiomas y Educación de la Universidad Antonio de Nebrija. Ángela ha participado activamente en la formación del profesorado de Educación Bilingüe a lo largo de su carrera y en 2021 impartió talleres de formación en el marco de la “Iniciación al Programa Educativo Bilingüe” del INTEF: Aproximación metodológica en Educación Infantil” y en el programa de formación online del British Council (2021-22). También ha sido la única española que ha formado parte de un panel internacional de expertos en fonética creado por la división editorial de la Universidad de Oxford entre 2018 y 2020. Ángela ha sido reconocida por su innovación docente, habiendo recibido un Premio Nacional a la Innovación Educativa por un proyecto de Inglés en la Etapa Pre-Primaria (2003) así como tres Sellos Europeos a la innovación y calidad en proyectos Bilingües y AICLE.

https://orcid.org/0000-0002-6207-3665