Josefina Tinajero c Currently a Professor of Bilingual Education, immediate past Dean of the College of Education at the University of Texas at El Paso (UTEP), and current Special Advisor to the Vice President for Research, has dedicated her entire professional career to enhancing educational opportunities for Spanish-speaking students in the United States. She is a leading scholar, author and an advocate on issues of equity and excellence for culturally and linguistically diverse children and families. Her rich experience and knowledge about effective educational reform and the roles of culture and language in school achievement have been key vehicles for affecting positive change in school districts across the U.S. and in the U.S.-Mexico border region. Her extensive publication record includes a focus on literacy and biliteracy for Spanish speaking children, school-university partnerships, and school-community collaboration with a focus on linguistically and culturally diverse populations. She has pioneered the development of instructional materials for Spanish speaking students in the U.S. As an author for Macmillan-McGraw-Hill, Mc-Graw Hil, Hampton-Brown and National Geographic Publishing Companies, she has developed instructional materials featuring authentic literature from well-known authors of Spanish children’s literature used by school districts throughout the United States.

 

MariaJoseTorradoCriado c

Mathematics teacher for Secondary Education in IES “Reino Aftasí” (Badajoz).

Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. 

   
AnaMariaTrinidad c Docente del IES “Al-Qázeres” en la asignatura no lingüística de Natural Science en el programa British Council.

 

JavierTrocoliTorres c Maestro de inglés, coordinador de bilingüismo y de proyectos europeos.

 

AlfonsoVazquezAtochero c

Profesor de Didáctica y Orientación escolar en la Universidad de Extremadura. 

Profesor de francés en secundaria. Profesor online de marketing (Unade.mx).

www.alfonsovazquez.com

 

Iulia

Graduate Students Advisor, Instituto Franklin-UAH.
Currently a PhD candidate at Instituto Franklin- Universidad de Alcalá. Her research focuses on designing a training program for native English language assistants form the Teach and Learn in Spain Program. She has obtained the Master’s Degree in American Studies at the Instituto Franklin- Universidad de Alcalá. She has obtained the Bachelor’s Degree in English Philology at the Universidad de Alcalá. She is teaching courses in the Study Abroad in Spain Program, in the Master in International Education and the Master in Bilingual and Multicultural Education at Instituto Franklin-Universidad de Alcalá. She is currently collaborating with Training Teachers’ Centers in Madrid (Centro Territorial de Innovación y Formación de Madrid) and she also collaborates with Santillana Editorial.

Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.

JavierVilloria c

Universidad de Granada

Profesor de lengua inglesa

 

Profesor de lengua inglesa en el departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura de la universidad de Granada. Imparte docencia en la Facultad de CC. de la Educación desde el año 2001, donde ha sido vicedecano de Relaciones Internacionales e Investigación (2008-2015 y decano (2015-2023). Destacar que es miembro fundador y director de la revista de investigación Porta Linguarum. Sus intereses de investigación se centran en la enseñanza bilingüe en educación superior, enseñanza de lenguas desde una perspectiva histórica, y historiografía de la traducción.

 

VirginiaVinuesa c Licenciada en Filología Inglesa por la Universidad de Granada y Doctora por la Universidad Rey Juan Carlos. Con más de 25 años de experiencia en el ámbito de la educación, ha desarrollado su carrera profesional en todos los niveles educativos, desde Educación Infantil hasta Educación Universitaria, tanto en España como en el Reino Unido.

Es Profesor Docente Investigador en la Universidad Rey Juan Carlos de Madrid donde imparte docencia en el área de la didáctica de L2 y metodología CLIL en los grados de Infantil y Primaria, así como en el Máster de Profesorado de Secundaria. Dirige el Máster de Enseñanza Bilingüe en Centros Educativos de Educación Primaria e Inmersión en Lengua Inglesa.

Ha participado activamente en la formación metodológica de profesores de colegios bilingües de la Comunidad de Madrid impartiendo cursos sobre AICLE/CLIL y colabora con el CEU Cardenal Herrera de Valencia en el Máster Universitario en Educación Bilingüe Inglés y Español. Ha impartido ponencias en España y Estados Unidos y su área de investigación se centra en el ámbito de la enseñanza bilingüe y la metodología AICLE/CLIL. Es Vicepresidenta de la Asociación de Enseñanza Bilingüe y co-editora de la revista americana NABE Journal of Research and Practice.