Visita al Colegio bilingüe Edith Stein
Madrid, marzo 2025. ENCUENTROS
![]() |
![]() |
El colegio concertado bilingüe Edith Stein, ubicado en el madrileño barrio de Usera, es un referente educativo. Acoge a una población variada y ofrece una educación de calidad en todas las etapas educativas. El director, Juan Antonio Perteguer, con una plantilla de grandes profesionales asegura un ambiente en el que se respira cordialidad, amabilidad, respeto y buena educación. En ese adecuado clima escolar, el programa bilingüe se desarrolla en excelentes condiciones y los alumnos muestran buenos niveles de comprensión y de expresión en lengua inglesa.
Visita al Colegio Rural Agrupado PIMAFAD
Madrid, marzo 2025. ENCUENTROS
![]() |
![]() |
El presidente de la asociación Enseñanza Bilingüe ha visitado el Colegio Rural Agrupado PIMAFAD de Almoguera (Guadalajara). Ha sido recibido por su director, Carlos Piñeiro y se ha reunido con la coordinadora del programa y con varios profesores. El CRA PIMAFAD es un centro comprometido con la enseñanza bilingüe y trabaja para mejorar la calidad de su programa bilingüe. A pesar de las dificultades propias de un centro rural, con la ayuda de la herramienta de autoevaluación de la asociación Enseñanza Bilingüe, el equipo directivo va a poner en marcha medidas de mejora que contribuirán a ofrecer a sus alumnos una mejor oferta educativa.
V Jornada de Desarrollo Profesional
Madrid, febrero de 2025. EVENTOS
Quinta sesión de DESARROLLO PROFESIONAL The Global Seal of Biliteracy Linda Egnatz – Executive Director. Global Seal of Biliteracy
Learn about the Global Seal of Biliteracy, a free, internationally recognized certification that honors individuals at three unique levels of language proficiency in two or more languages. Designed to be accessible to bilinguals of all ages, it bridges cultural and linguistic diversity by validating language skills through testing aligned with global standards, making it a reliable and universal measure of multilingual proficiency. The data shows that today's students are engaged and motivated by incremental recognition pathways and view digitally-shareable micro-credentials as more meaningful than test scores alone. Discover how language certification can benefit both students and your program. Ya está disponible el vídeo de la sesión para miembros
|
British Council Event 6th
Madrid, febrero 2025. EVENTOS
|
La asociación Enseñanza Bilingüe asistió el pasado 6 de febrero al evento “New Directions Series Conference: one year” organizado por el British Council en la Residencia del Embajador del Reino Unido en España. |
4th International Colloquium: Working CLIL
Madrid, febrero de 2025. EVENTOS
Consulta más información en la web del Congreso e inscríbete: https://cetaps.wixsite/workingclil2025
|
I Congreso internacional de Didáctica de las Humanidades
Madrid, enero 2025. EVENTOS
El Colegio Oficial de Docentes de Madrid y la Facultad de Geografía e Historia de la UCM organizan el I Congreso Internacional de Docentes e Investigadores de Didáctica de las Humanidades, (I-CIDIDH).
Consulta más información en la web del Congreso: https://cdlmadrid.org/
|
IV Sesión de Desarrollo Profesional
Madrid, enero de 2025. EVENTOS
Cuarta sesión de DESARROLLO PROFESIONAL Top 5 Steps to Create Accessible, Functional, and Inclusive English Lessons in a Bilingual Classroom Marta Walliser | Executive Director, English for Us
This dynamic one-hour webinar offers innovative strategies to help teachers create effective and inclusive English lessons for students with special needs in bilingual classrooms. Educators will explore five practical steps to optimize their school’s bilingual environment, adapt teaching materials, and implement accessible methodologies to ensure every student success. Participants will discover how to tailor the CEFR framework (A1 & A2 levels) to meet the needs of diverse learners, integrate Easy to Read materials for clarity, and use gamification to enhance motivation and assessment.
The session will also highlight the value of Small Private Online Classes (SPOCs) as a tool to support bilingual learning and functional communication. By the end of the webinar, teachers will leave with actionable insights, ready-to-use strategies, and the confidence to adapt their English lessons for students with special needs, helping them succeed in their bilingual education journey.
|
Jornadas de Desarrollo Profesional: Language teachers 4.0. Use social media and AI to boost your digital skills
Madrid, diciembre de 2024. EVENTOS
Tercera sesión de DESARROLLO PROFESIONAL
Language teachers 4.0. Use social media and AI to boost your digital skills
Miriam Jiménez Bernal | Schiller International University
The Ministry of Education has fostered the development of a reference framework for teachers' digital competence. In this session, we will focus on some of the skills involved (contextualized use of apps, selection and creation of digital contents), as well as on some tips to use learning evidences and analytics to improve our teaching practice. Are you ready to use social media and AI to boost your digital skills?
|
Página 2 de 6