V Jornada de Desarrollo Profesional
Madrid, febrero de 2025. EVENTOS
|
Quinta sesión de DESARROLLO PROFESIONAL The Global Seal of Biliteracy Linda Egnatz – Executive Director. Global Seal of Biliteracy
Learn about the Global Seal of Biliteracy, a free, internationally recognized certification that honors individuals at three unique levels of language proficiency in two or more languages. Designed to be accessible to bilinguals of all ages, it bridges cultural and linguistic diversity by validating language skills through testing aligned with global standards, making it a reliable and universal measure of multilingual proficiency. The data shows that today's students are engaged and motivated by incremental recognition pathways and view digitally-shareable micro-credentials as more meaningful than test scores alone. Discover how language certification can benefit both students and your program. Ya está disponible el vídeo de la sesión para miembros
|
British Council Event 6th
Madrid, febrero 2025. EVENTOS
|
|
|
La asociación Enseñanza Bilingüe asistió el pasado 6 de febrero al evento “New Directions Series Conference: one year” organizado por el British Council en la Residencia del Embajador del Reino Unido en España. |
![]()
4th International Colloquium: Working CLIL
Madrid, febrero de 2025. EVENTOS
|
Consulta más información en la web del Congreso e inscríbete: https://cetaps.wixsite/workingclil2025
|
I Congreso internacional de Didáctica de las Humanidades
Madrid, enero 2025. EVENTOS
|
El Colegio Oficial de Docentes de Madrid y la Facultad de Geografía e Historia de la UCM organizan el I Congreso Internacional de Docentes e Investigadores de Didáctica de las Humanidades, (I-CIDIDH).
Consulta más información en la web del Congreso: https://cdlmadrid.org/
|

IV Sesión de Desarrollo Profesional
Madrid, enero de 2025. EVENTOS
|
Cuarta sesión de DESARROLLO PROFESIONAL Top 5 Steps to Create Accessible, Functional, and Inclusive English Lessons in a Bilingual Classroom Marta Walliser | Executive Director, English for Us
This dynamic one-hour webinar offers innovative strategies to help teachers create effective and inclusive English lessons for students with special needs in bilingual classrooms. Educators will explore five practical steps to optimize their school’s bilingual environment, adapt teaching materials, and implement accessible methodologies to ensure every student success. Participants will discover how to tailor the CEFR framework (A1 & A2 levels) to meet the needs of diverse learners, integrate Easy to Read materials for clarity, and use gamification to enhance motivation and assessment.
The session will also highlight the value of Small Private Online Classes (SPOCs) as a tool to support bilingual learning and functional communication. By the end of the webinar, teachers will leave with actionable insights, ready-to-use strategies, and the confidence to adapt their English lessons for students with special needs, helping them succeed in their bilingual education journey.
|
Jornadas de Desarrollo Profesional: Language teachers 4.0. Use social media and AI to boost your digital skills
Madrid, diciembre de 2024. EVENTOS
|
Tercera sesión de DESARROLLO PROFESIONAL
Language teachers 4.0. Use social media and AI to boost your digital skills
Miriam Jiménez Bernal | Schiller International University
The Ministry of Education has fostered the development of a reference framework for teachers' digital competence. In this session, we will focus on some of the skills involved (contextualized use of apps, selection and creation of digital contents), as well as on some tips to use learning evidences and analytics to improve our teaching practice. Are you ready to use social media and AI to boost your digital skills?
|
7th J-Clil Annual Bilingual Conference
Madrid, noviembre de 2024. ENCUENTROS
![]() |
![]() |
La Asociación Enseñanza Bilingüe tuvo el placer de participar en la 7ª Conferencia Anual Bilingüe J-Clil celebrada en Osaka (Japón), un evento de relevancia internacional que refuerza el compromiso compartido con la promoción de la enseñanza bilingüe en España y Japón.
Un agradecimiento especial a los doctores Makoto Ikeda, Sasajima Shigeru y Atsuko Marimoto por su cálida bienvenida y maravillosa hospitalidad.
![]()
II Jornada de Másteres de Enseñanza Bilingüe
Madrid, noviembre de 2024. ENCUENTROS
![]() |
![]() |
La Universidad Nebrija ha acogido la II Jornada de másteres de la Asociación Enseñanza Bilingüe para abordar los retos y oportunidades de estos másteres, su papel en la sociedad y la colaboración entre instituciones.
Expresamos nuestro agradecimiento a las universidades participantes: Universidad Internacional de Valencia (UVI), Universidad de Jaén (UJA), UNIR, Universidad Católica de San Antonio de Murcia (UCAM), Universidad Rey Juan Carlos (URJC), Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC) y Universidad de Extremadura (UEX), por su valiosa presencia y aportaciones en esta jornada.
![]()
Página 4 de 8

















