Madrid, enero de 2025. EVENTOS


Imagen IV Jornada Desarrollo Profesional

 

 

Cuarta sesión de DESARROLLO PROFESIONAL 

Top 5 Steps to Create Accessible, Functional, and Inclusive English Lessons in a Bilingual Classroom

 Marta Walliser | Executive Director, English for Us

 

This dynamic one-hour webinar offers innovative strategies to help teachers create effective and inclusive English lessons for students with special needs in bilingual classrooms. Educators will explore five practical steps to optimize their school’s bilingual environment, adapt teaching materials, and implement accessible methodologies to ensure every student success. Participants will discover how to tailor the CEFR framework (A1 & A2 levels) to meet the needs of diverse learners, integrate Easy to Read materials for clarity, and use gamification to enhance motivation and assessment.

The session will also highlight the value of Small Private Online Classes (SPOCs) as a tool to support bilingual learning and functional communication. By the end of the webinar, teachers will leave with actionable insights, ready-to-use strategies, and the confidence to adapt their English lessons for students with special needs, helping them succeed in their bilingual education journey.

 

FormularioEB Spain

 

 

Madrid, diciembre de 2024. EVENTOS


WEBINAR 1

 

Tercera sesión de DESARROLLO PROFESIONAL 

 

Language teachers 4.0. Use social media and AI to boost your digital skills

 

Miriam Jiménez Bernal | Schiller International University

 

The Ministry of Education has fostered the development of a reference framework for teachers' digital competence. In this session, we will focus on some of the skills involved (contextualized use of apps, selection and creation of digital contents), as well as on some tips to use learning evidences and analytics to improve our teaching practice. Are you ready to use social media and AI to boost your digital skills?

 

FormularioEB Spain

 

 

Madrid, octubre 2024. EVENTOS


ebspain invitacion


Presentación del mayor estudio de ámbito nacional realizado hasta la fecha sobre resultados de la enseñanza bilingüe, con una participación de cien centros educativos y cerca de cuatro mil alumnos de seis Comunidades Autónomas.

Presentación de un estudio centrado en medir si el nivel del lenguaje académico alcanzado por los alumnos en sexto de educación primaria y cuarto de educación secundaria es el adecuado para adquirir conocimientos en una lengua extranjera.

En el estudio se abordan sus antecedentes, su justificación, sus objetivos y se muestran los resultados globales obtenidos en Educación Primaria y Secundaria, así como los resultados por Comunidad Autónoma. Las conclusiones del estudio se acompañan de una serie de recomendaciones dirigidas a las administraciones educativas, a los equipos directivos de los centros y a los profesores.

  • Lugar: Colegio Oficial de Docentes de Madrid (c/ Fuencarral, 101-3ª Pl)
  • Fecha: lunes 21 de octubre
  • Hora: 18:00 h.
  • Tel: 914136683

CONFIRMACIÓN ASISTENCIA: AQUÍ (AFORO LIMITADO)

Nota: Al final de la presentación se ofrecerá un vino español

linea separacion2 

Madrid, septiembre de 2024.


fondowebinar 

La asociación Enseñanza Bilingüe, en colaboración con ODILO, te invita a una sesión de Desarrollo Profesional el próximo jueves 10 de octubre a las 18:00h.

 

btn CEP2024

 

Madrid, septiembre de 2024. ANÁLISIS


evaluacion comparada

El objetivo del presente estudio es el de recabar la opinión de profesionales que imparten docencia en centros bilingües de educación primaria y educación secundaria y con el fin de disponer de información sobre la enseñanza bilingüe en España.

 

Materiales web Documento completo  


Autores: Xavier Gisbert da Cruz, Mª José Martínez de Lis González, Virginia Vinuesa Benítez, José Manuel González Guillorme, Carlos Javier López Serrano, Rodrigo García López, Jaime Álvarez Sánchez.