Madrid, marzo 2025. ENCUENTROS


British Council

La directora del British Council, Sylvia Edvinsson y la Head English and School Education & Cultural Engagement, Maureen McAlinden se reúnen con el presidente de la asociación Enseñanza Bilingüe Xavier Gisbert.


Ambas partes confirman su voluntad de seguir reforzando sus excelentes relaciones y de incrementar la colaboración en actividades mutuas.


La asociación Enseñanza Bilingüe valora muy positivamente la contribución del British Council al apoyo a la enseñanza bilingüe a través del programa BEP que gestiona en colaboración con el Ministerio de Educación y las comunidades autónomas.

  

 

Madrid, marzo 2025. EVENTOS


Congreso Ucetam 2025 Congreso Ucetam 2025

 

La asociación Enseñanza Bilingüe ha participado en el XIX Congreso de Enseñanza Bilingüe de UCETAM con dos ponencias plenarias tituladas “Looking Back to Move Forward” y “El papel del profesor como agente de cambio en la enseñanza bilingüe” impartidas por Xavier Gisbert y por Virginia Vinuesa respectivamente. Este congreso, celebrado en Segovia los días 27 y 28 de marzo, y que ha reunido a docentes de colegios que atienden a más de 20.000 alumnos, ha mostrado el interés y la implicación de un gran número de centros y de profesores por la enseñanza bilingüe y su clara voluntad de seguir trabajando para mejorar su calidad. La asociación Enseñanza Bilingüe felicita a los organizadores del congreso, valora la dedicación de los asistentes y agradece la invitación.

 

 

Madrid, marzo de 2025. EVENTOS


VI Jornada de Desarrollo Profesional

 

 

Sexta sesión de DESARROLLO PROFESIONAL 

Bridging Worlds: Implementing the Bilingual Program in Early Childhood and Primary Education in Diverse School Contexts

 Vanessa García Martínez - Directora del CEIP “La Flota” – Murcia

 

The principal of two schools with contrasting realities explores the implementation of Murcia’s Advanced Bilingual Program. The rural school faces unique challenges with over 90% immigrant students, primarily of North African origin, who start their education without Spanish language skills while also learning English as a third language. In contrast, the urban school in an affluent residential area serves exclusively Spanish students from highly involved families with strong educational backgrounds. This talk also reviews Murcia’s bilingual system, detailing the two bilingualism levels available to schools, the legal criteria for adoption, and the principal’s perspective. It discusses the hurdles each school faced in meeting the requirements for advanced bilingualism, the benefits and challenges realized for students, teachers, and families, and future prospects for bilingual education in these two distinct contexts.

The session will also highlight the value of Small Private Online Classes (SPOCs) as a tool to support bilingual learning and functional communication. By the end of the webinar, teachers will leave with actionable insights, ready-to-use strategies, and the confidence to adapt their English lessons for students with special needs, helping them succeed in their bilingual education journey.

 

Botón de inscripcion

 

Madrid, marzo 2025. ENCUENTROS


Visita al Colegio Shiller Visita al Colegio Shiller

 

Fructífera reunión con la Dra. Miriam Jiménez Bernal, Global High Schools Engagement Coordinator de la universidad en la que se ha abordado el inicio de una colaboración con el fin de ofrecer a alumnos, docentes y familias información y formación sobre temas relacionados con la educación, la enseñanza bilingüe, ofertas educativas a través de actividades educativas y culturales, que se plasmarán en un convenio entre ambas instituciones.

 

 

Madrid, febrero de 2025. EVENTOS


Imagen IV Jornada Desarrollo Profesional

 

 Quinta sesión de DESARROLLO PROFESIONAL 

The Global Seal of Biliteracy

 Linda Egnatz – Executive Director. Global Seal of Biliteracy

 

Learn about the Global Seal of Biliteracy, a free, internationally recognized certification that honors individuals at three unique levels of language proficiency in two or more languages. Designed to be accessible to bilinguals of all ages, it bridges cultural and linguistic diversity by validating language skills through testing aligned with global standards, making it a reliable and universal measure of multilingual proficiency. The data shows that today's students are engaged and motivated by incremental recognition pathways and view digitally-shareable micro-credentials as more meaningful than test scores alone. Discover how language certification can benefit both students and your program.

Ya está disponible el vídeo de la sesión para miembros

 Botón de inscripcion