I Fase de la Evaluación del Programa Bilingüe de la Comunidad de Madrid
Desde el enlace siguiente tienen acceso el documento final sobre la «I Fase de la Evaluación del Programa Bilingüe de la Comunidad de Madrid».
Two case studies of content-based language education
Fred Genesee and Kathryn Lindholm-Leary
McGill University / San Jose State University
This article describes and discusses two case studies of content-based instruction for second language education — foreign/second language immersion for majority language students in Canada and dual language education for minority language students in the U.S. After discussing the rationale for CBI in general, we examine 45 years of research on each program model and provide empirical evidence on a number of important issues, including: students’ proficiency in the two languages used for instruction; non-language academic outcomes; whether age is an important factor in students’ language outcomes; and the relationship between age of first exposure to the second language and outcomes in that language. Two outstanding major issues are discussed at some length; namely, the suitability of these programs for at-risk learners and the need for a coherent model of how best to integrate language and content instruction to maximize second language proficiency without detracting from academic achievement.
Suggestions for future directions are provided.
Additional abstract(s) at end.
Keywords: Content-based instruction, second/foreign language immersion, dual language education, language proficiency outcomes, academic outcomes, at-risk learners, content and language integration
Informe sobre normativa bilingüe de la Región de Murcia
Orden 5085 de 3 de junio de 2016, de la Consejería de Educación y Universidades, por la que se regula el sistema de enseñanza en lenguas extranjeras en la Comunidad Autónoma de la Región de Murcia.
1.- INTRODUCCIÓN
La Consejería de Educación y Universidades publica el 13 de junio de 2016 esta orden que es objeto de estudio y análisis por parte de la Asociación Enseñanza Bilingüe.
Las primeras iniciativas en el campo de la enseñanza bilingüe en la Región de Murcia surgen, como en otras comunidades de España, en el año 1996 tras la firma del convenio de colaboración entre el Ministerio de Educación y el British Council con el objetivo de desarrollar un programa bilingüe mediante la impartición de un currículo integrado hispánico-británico. La Región de Murcia participa en este programa con un colegio, “José María Lapuerta”, y un instituto, “Los Molinos”.
Página 19 de 19